Zichtbaar zijn als ondernemer gaat niet vanzelf. Je denkt na over welke kanalen bij je passen, hoe je deze wilt gebruiken en welke boodschap je waar vertelt.
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar persoonlijke ontmoetingen. Hierbij kan ik mensen in hun ogen kijken en ze volledig waarnemen. Op die manier kan ik contact maken en vind ik het helemaal niet moeilijk om te vertellen wat ik doe en wat ik zou kunnen betekenen.
Bijna al mijn klanten vinden mij via andere personen die mij aanbevelen. Zo ook, onlangs, een echte powervrouw die toch wat moeite had met het vinden van haar persoonlijke handtekening in haar presentatie.
Onder het genot van een kop koffie hebben we kennis gemaakt. Een half uurtje later staan we voor haar kledingkast om te kijken waar ze nu staat. Ik kijk, luister en hoor goed tussen de regels door. Zij vertelt waar ze met haar bedrijf en haar medewerkers staat en waar ze naartoe wil. Wow, ze weet goed wat ze wil en haar ambities spatten ervan af. Ondertussen komen er allemaal beelden van situaties bij mij binnen waarin ze gemakkelijk winst kan behalen door andere keuzes te maken in haar persoonlijke presentatie.
We gaan aan de slag met haar Personal Branding. Ik mag haar laten zien op welke manier ze haar presentatie versterkt. De nodige kwartjes vallen en het beeld wordt steeds helderder voor haarzelf.
De gedachten; “Zo heb ik er nooit naar gekeken.” “Kan ik dat echt dragen?” en “Is het niet opvallend voor mij?” maken plaats voor “WOW, echt gaaf! Dit is precies wat ik wilde.”
Ik maak zichtbaar wat ik in de eerste minuut van onze ontmoeting al heb gezien. Haar karakter, ambities, persoonlijkheid en talenten zijn vertaald in juiste combinaties, kleuren, vormen en materialen, passend bij de verschillende rollen waar ze dagelijks invulling aan geeft.
Yes, weer een missie geslaagd. Ik zie, ik zie wat jij nog niet laat zien!